۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

پاداش زنان در بهشت چیست ؟


قرآن را که بخوانید سرشاراز هدایای خداوندی برای مردان مومن است . برای آنها حوریانی بس زیبا در نظر گرفته که شرحشان را در آثار آیت الله دستغیب می توانید بخوانید .

اما زنان چه ؟ اگر پای صحبت روحانیون و مذهبی ها بنشینید و در بهترین حالت مانند " مرتضی مطهری" از فضیلت های زن بودن صحبت می کنند و بسیار از تکریم زنان در اسلام می گویند .

حالا باید کمی اندیشید که دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را . همه ی قرآن را بگردید یک پاداش درست و حسابی برای زنان نیست . حتی غلمان که پسران بهشتی هستند از آن مردانند . زنان را از آن نعمتی نیست . یعنی می گویید حضرت باری تعالی فراموش کرده . نعوذبالله مگر می شود ؟
یا شاید به قول برخی روحانیون مانند " خلیل منصوری":
نخست آن که ( قرآن ) حیا و عفت را در این حوزه همانند مسایل زناشویی رعایت کرده است و دیگر آن که خواسته است تا غیرت مردان را بر نیانگیزد.!"
خدای ما را ببین که از مخلوق خودش هم واهمه دارد . درقرآن که خبری از پاداش برای زنان نیست حدیثها و نقل قولها چه می گویند .در مجموعه ی آثار مطهری جلد 19 آمده است :
"در منابع کلامی و روایی چنین آمده که در روز قیامت، اگر شوهر زن مؤمنه، اهل بهشت بود همو را به اختیار خود می­پذیرد و اگر از اهل جهنم بود مردی را از میان مردان بهشتی برمی‏گزیند. شاید بتوان گفت علت این که زنان بهشتی، چه از جنس حوران بهشتی و چه آنان که وارد بهشت شده­اند دارای یک همسر هستند، این است که چند شوهری علاوه بر ناسازگار بودن با طبیعت مرد با طبیعت زن نیز ناسازگار است ."
البته برخی مفسران برای اینکه کمی موضوع را بهتر ماست مالی کنند می گویند : "حورالعین می‏تواند مذکر هم باشد! "
به طور کلی نظر اکثریت علمای اسلامی به این نزدیکتر است که :
" روایات و تفاسیر مربوطه این گونه استفاده می‌شود که زنان با ایمان در قیامت در کنار زنان بهشتی (حورالعین) با مردان مؤمن بهشتی قرین می‏باشند. و زنان با ایمان با همسران با ایمان خود وارد بهشت می‏شوند. "
و این یعنی اینکه زنان مسلمان اگر هم در این دنیا هوو نداشته اند در آن دنیا حتما دارند . چون هر مرد مومنی حداقل یک حوری را که دارد . سالها در این دنیا برایش زحمت کشیده . در قرآن و نماز "حروف "را از مخرج خود ادا کرده . در آداب طهارت ماتحت خود کوشیده و البته برای خدا شاید گردن هم زده باشد .
منابع :
1. مجموعه آثار مرتضی مطهری، ج 19
2. زنان در بهشت در آموزه های قرآنی , خلیل منصوری

۷ نظر:

  1. دوست گرامی!

    اول اینکه حور کسی است که چشمان درشت و مشکی داشته باشد و بحث اینکه مونث یا مذکر است در خود معنای کلمه نیست. هرچند عالبا آن را مونث دانسته اند.

    نکته دوم آنکه لفظ همسران پاک یا ازواج مطهره در بسیاری قسمتهای قرآن برای مومنان در بهشت به کار رفته است که هیچ گونه جنسیتی در آن ذکر نشده است.

    نکته سوم آنکه همه این داستانها نه اینکه وجود ندارد اما عمدتا برای تقریب به ذهن است و گرنه اوج لذتهای انسانی در همین دنیا هم لذایذ مادی نیست چه رسد به آن دنیا که عالم اندیشه و فکر است!

    و نکته چهارم آنکه قرآن به روشنی همه اینها را می گوید و در نهایت می گوید که بهشتهای بزرگتری (که در وهم ما نمی گنجد) برای مومنان تدارک دیده است.

    به سوره آل عمران آیه 15 و سوره توبه آیه 72 مراجعه کنید.

    پاسخحذف
  2. متاسفانه همه این چیزها بغیر از وعدهایی جهت اصلاح اجباری اعمال انسان نمی‌تواند باشد.
    می‌توان به راحتی ثابت کرد که نه حوری وجود دارد ، نه غلامی و نه باغهای آنچنانی .

    پاسخحذف
  3. این اشتباهی هست که بیشتر مردم میکنند. اولا در آیه هایی به طور کاملا مشخص گفته شده که برای زنان مومنن هم "قلمانها" هستند. البته اگر من به درستی در خاطر داشته باشم برای حوری ها هم جنسیت ذکر نشده بود. و بیشتر از لفظ "همسران پاک" استفاده شده.
    در ضمن بارها گفته شده که اینها تنها گفته شده تا در ذهن ما بهشت تا حدودی تداعی بشه. اما به قول آقای سپهر در آنجا روح هست و نه جسم.
    شما یک لحظه فکر کن اگر مجبور بودی برای بچه ای که در شکم مادرشه این دنیای بیرون را توصیف میکردی چقدر سخت بود و چطور باید این کار را میکردی...

    پاسخحذف
  4. دوستان گرامی .
    .
    همه ی تفسیر ها و نقل قولهای این مطلب بر اساس نظر اکثر علمای اسلامی است و در پایین مطلب در قسمت منابع می توانید این نقل قولها و صحت آنها را پیگیری کنید .
    .
    با تشکر

    پاسخحذف
  5. منظور از حوری در بهشت چیست؟آیا باوجود کایاره ها و کلاب های سکس امروزی انسان امروزی با امید حوری یا خدمتکاران زیبا یا چشمه آب گوارا و شربت و امثال اینها باید از گناه پرهیز کند؟آیا به نظر شما این جملات برای مردم بیابان نشین وکم امکانات آن زمان وسوسه برانگیز بوده یا مردم امروزی ؟ به نظر من بهشت مفهوم فراتر از حوریان و ... دارد و من همواره به دنبال اینم که واقعا بهشت چیست.اما حتی بدون وجود بهشت باز هم امیال و انجام اعمال انسانی را ترک نمیکنم چراکه هدف از آفرینشم در کالبد انسان انجام اعمال شایسته یک انسان است.

    پاسخحذف
  6. اقای ناشناس همین الان جلوی چشمهای خدا وبندگانش ثابت کن چطور انها که خداوند وعده اش را به مومنان ومومناتش داده وجود ندارد. لطفا با دلایل محکم بگویید که عقل بتواند انرا هضم کند نه هوس و شکم.. هرچی بگی من حاضرم با شما با کلام خدا مقابل شما بیاورم.. و بعد در درگاه خدا در قیامت .تو با خدا روبرو میشوی که چطور خداوند را پروردگاری دانستی که قادر به عمل انچه که میفرماید نعوذ بالله نیست میدانی // با خشم خدا خودت هستی که روبرو میشی .. اگر حرفت کسی را منحرف کند .. گناهانت به طور تصاعدی بالا خواهد رفت . واقعا قادر ی در اتش این دنیا به طور زنده به مدت فقط یک ساعت بایست. البته در اتش سربسته مثل کوره.. فقط خواهش میکنم یک ساعت طاقت بیاور .. انوقت اگر خواستی و از اتش عظیم و دردناک و خوارکننده خدا که سربسته است نترسیدی . و دوباره حرفهایت را تکرار کن. از انچه هوسهایت میگوید طرف نگیر .. از خداوند کمک بگیر و این شیطان داخل خودت را بکش .. که خداوند سریع الانتقام است .. از خدا بترس و نسبت دروغ به خدا و رسولانش نده.. همین امروز دستت را به طور کامل روی شعله اتش گاز قرار بده و یکساعت تحمل کن ببین میتوانی ؟ نه پس چطور میتوانی ان اتش سربسته دردناک و بسیار داغتر از اتش این دنیا را تا به ابد تحمل کنی .. در حالیکه خوار کننده است و خداوند رویش را از تو برگردانده؟ فکر کن

    پاسخحذف